18.12.2025

LOE! Kuldmuna ootavad ees mitmed suuremad ja väiksemad muudatused

Juba 28. korda toimuv Eesti loovusfestival saab stardipaugu üsna pea – 5. jaanuaril. Et sa teaksid, milleks valmis olla, tutvustame juhendit ja käime üle tähtsamad muudatused.

Loe juhendit

Kõige suurem värskendus puudutab žürii töökorraldust. Kui varasemalt on nende otsused sündinud ühe pika kohtumise jooksul, siis tänavu saab žürii kokku kahel korral. Kõigepealt valitakse shortlist’id, nädal hiljem nende seast võitjad. Turundajate Liidu tegevjuhi Anniken Haldna sõnul muutub nii žürii töö mugavamaks. 

“Kaks lühemat päeva ühe pika päeva asemel garanteerib, et žüriiliikmete vaim on terve hindamisprotsessi vältel puhanud,” kommenteerib ta. “Vahepealsel ajal on hea lasta töödel settida ning mõelda, millised projektid kõige enam võitu väärivad. Samuti aitab paus rahulikumalt tegeleda potentsiaalsete probleemidega nagu pladiaadikahtlustused jms.”  

Žürii tööd puudutab seegi, et tänavu piiratakse erimunade arvu. Iga žürii saab välja jagada ühe erimuna tööle, mis on mingitpidi silmapaistev ning väärib tunnustust, kuid nn põhimuna ei võida. 

Esitamise seisukohast on oluline, et töid enam seeriatena esitada ei saa – kõik tööd tuleb esitada üksikute töödena. Et see valutult mööduks, on tõstetud visuaalide arvu, mida iga tööga esitada tohib. Täpsemad arvud on kirjas juhendis iga kategooria juures. 

Tänavu lisandub ka üks uus kategooria: heli meisterlikkus.

Kategooriasse on oodatud originaalteosed, milles heli täidab kandvat ja strateegilist rolli turunduses. Siia kategooriasse sobivad reklaammuusika (helirežii), heliidentiteet (sonic branding), helimärk (sonic logo), laulupõhised reklaamikampaaniad jne.

Kohustuslikud materjalid:

  • lühikirjeldus eesti ja inglise keeles;

  • helifail (video või helifailina);

  • case study film, mis avab helikasutuse turundusliku meisterlikkuse;

  • vajaduse korral kirjeldav PDF-fail.

Reklaamteksti meisterlikkus on esmakordselt jagatud kaheks alamkategooriaks: lühikese reklaamteksti meisterlikkus ja pika reklaamteksti meisterlikkus. Tegemist on Kuldmuna ühe populaarseima kategooriaga, kuhu saadetakse palju eripalgelisi töid. Kaheks jagamine muudab hindamise lihtsamaks ning aitab esile tõsta rohkem häid reklaamtekste.

Lühikese reklaamteksti meisterlikkus

Lühike ja lööv loovtekst, mis töötab ühe mõtte, emotsiooni või sõnumi kaudu (nt slogan, headline, pealkiri, mikrokopi vms). Tegu on tekstiga, mis kannab või toetab selgelt ja kompaktselt kampaania või reklaami ideed ja kontseptsiooni. Olulised märksõnad: originaalsus, värske vaatenurk, ootamatu teksti sõnastus või vorm. Hinnatakse ainult teksti – visuaal, video, audio jms on vaid taustaks või kontekstiks. Pikkus: üks sõna kuni paar lauset.

Pika reklaamteksti meisterlikkus

Pikem loovtekst, kus sõnumit kannavad loovus, narratiiv, argumentatsioon või lugu (nt manifest, kuulutus, uudiskiri, kodulehetekst, brändilugu, tekst reklaamis vms). Tegu on tekstiga, mis kannab brändi sõnumit detailsemalt, pikemas vormis ja keeleliselt meisterlikult. Olulised märksõnad: originaalsus, värske vaatenurk, ootamatu teksti sõnastus või vorm. Hinnatakse ainult teksti – visuaal, video, audio jms on vaid taustaks või kontekstiks. Pikkus: enam kui paar lauset

Võrreldes mullusega pole tänavu Kuldmunal kategooriaid “11.2 E-pood” ja “11.4 Kasutajakogemus ja kasutajamugavus: UX/UI teekond”. Põhjuseks esitatud tööde vähesus. 

Kuldmuna ajakava

  • 01.01.2025 – 11.02.2026 Tööde esmailmumise vahemik
  • 05.01 – 04.02.2026 (23:59) Tööde vastuvõtu periood
  • 05.02 – 11.02.2026 (23:59) Hilinejate vastuvõtu periood, kehtib 50% kõrgem esitamise tasu
  • 06.03.2026 Kuldmuna pidu Kultuurikatlas
Kõik uudised