23.02.2019

44 tööd said Kuldmunal TLÜ tudengitelt Üllatusmunad

Kommenteerivad Tallinna Ülikooli 2. kursuse reklaami ja imagoloogia tudeng Liisa Kivirähk ja Turundajate Liidu juhatuse liige Annika Avikson.

Fotol: Liisa Kivirähk

Esmakordselt valisid Tallinna Ülikooli (TLÜ) reklaami ja imagoloogia tudengid loovkonkursile Kuldmuna 2019 esitatud tööde seast välja oma lemmikud, kes pälvisid Üllatusmuna auhinnad. Kuna Kuldmuna fookuses olid tänavu noored ja loovusfestivali alapealkirjaks “Tehke ruumi!”, siis andis sündmuse korraldaja Turundajate Liit (TULI) noortele võimaluse ise hindamisprotsessis kätt proovida. Noortest koosnev žürii kandis nime Varižürii.

Mitmes kategoorias kattus Varižürii valik professionaalse žürii eelistusega, samas nii mõneski mitte ja Üllatusmuna pälvisid mõned tööd, mis muidu esikolmikusse ei jõudnud. Vaata, millistele töödele Üllatusmuna sülle kukkus: Kuldmuna 2019 võitjad.

“Väga vahva, et TULI sellise võimaluse noortele andis. Varižüriis oli kindlasti väga hariv olla, sest pidime hindamiseks kogu shortlisti läbi analüüsima, mida keegi poleks minu arvates muidu jaksanud teha. Nii sai väga hea üldpildi turunduse hetkeseisust. See võiks kõikide reklaamikate iga-aastane kodutöö olla, et end kursis hoida,” ütles TLÜ 2. kursuse reklaami ja imagoloogia tudeng Liisa Kivirähk.

“Tundus, nagu oleks mõni töö juba mitmendat aastat järjest Kuldmunale esitatud, kuna mõjus niivõrd kulununa. Kõige raskem oli ehk hinnata üritusturunduse kategooriat, kuna tundsime, et õiglaseks hindamiseks oleks pidanud ise kohal olema, sest videotest paistis alati kõik kaunis. Mõnes kategoorias oli väga vahvaid töid, aga teises nagu polnudki midagi meeldejäävat. Vahel oli keeruline anda ainult üht auhinda,” rääkis Liisa žüriitöös ette tulnud raskustest.

“Kindlasti mõjus väga Grand prix’ võitnud “Südames sündinud” projekt. Lisaks leidus fänne Kaubamaja “Naine” ja Elisa “The mission” treileril,” tõi ta välja noorte lemmikud.

Dokumentaallavastus “Südames sündinud” põhines intervjuudel ja rääkis lapsendamisest ning hooldus- ja eestkosteperedest. Loovagentuur: Taevas Ogilvy. Tutvu tööga: “Südames sündinud” ja vaata case study videot:

TV-teenuseid pakkuma hakanud Elisa otsustas reklaami asemel teha hoopis põnevusfilmi… või õigemini selle ülima kontsentraadi – filmitreileri. Agentuur: Tank. Vaata Elisa filmitreilerit “The Mission”:

Kaubamaja 2018. aasta imagokampaania taga oli loovagentuur Utopia. Vaata tutvustusvideot:

Kokku osales Varižüriis seitse TLÜ 2. ja 3. kursuse reklaami ja imagoloogia tudengit:

  • Liisa Kivirähk
  • Anna Tõnissaar
  • Sander Terras
  • Oliver-Gerd Vald
  • Karen Künnapas
  • Johanna Kallas
  • Ilja Toome

Varižürii tööd koordineeris TLÜ reklaamiteooria õppejõud Tiina Hiob.

“Kui sai otsustatud, et selle aasta Kuldmuna läbiv teema on noored, tundus ainuõige noori ka sisuliselt rohkem kaasata kui kunagi varem– sealt ka reklaamitudengitest koosneva Varižürii ja Üllatusmuna mõte. Muna nimetus ise tuli sellest, et seda auhinda ei osanud keegi oodata. Usun, et see oli noortele väga põnev ja hariv kogemus ning ka tegijatel oli huvitav näha, kas ja kui palju noorte arvamus kattus proffidest koosnevate žüriide hinnanguga Rõõm oli tõdeda, et need kõige-kõigemad tööd, nagu näiteks Grand prix’ võitnud “Südames sündinud”, läksid korda mõlemale žüriile,” kommenteeris TULI juhatuse liige, loovagentuuri AD Angels juht Annika Avikson.

Üllatusmuna diplomid (nagu ka kõik teised Kuldmuna visuaalid) kujundas loovagentuur Optimist.

Silja Oja, Turundajate Liit

Kõik uudised