21.04.2023

VAATA NOORTE LOOMINGUT | Taeva Pesamuna finalistid on selgunud, võidu nimel heitlevad neli tööd

Taeva Pesamuna võistlustulle asunud tiimid said möödunud laupäeval ülesandeks valmistada kampaania, mis ütleks “Ära väsi Ukrainat toetamast!”. Lahenduse leidmiseks oli neil aega 48 tundi. Nüüdseks on selgunud neli parimat, kes tutvustavad oma töid žüriile.

Taeva Pesamuna visuaal. Autor: Hundred Agency.

Ka sel aastal oli esitatud tööde tase kõrge, seda hoolimata asjaolust, et aega briifist tööde esitamiseni oli üks päev vähem,” ütleb agentuuri Taevas strateeg ning žürii esimees Gert Lee. “Tore, et tiimid olid ülesannet proovinud lahendada erinevatest vaatenurkadest lähtuvalt – oli küll sarnasusi, aga üksikuid.

Otsustasime nelja finalisti osas üsna üksmeelselt ning nende tööde üle ja ümber toimus ka põhiline arutelu. Selget ühist lemmikut aruteludest välja veel ei kujunenud, seega esitlustel ja nendele järgnevatel küsimustel/vastustel saab olema oluline roll võitja välja selgitamisel. Jään põnevusega ootama…”

Žüriisse kuulusid tänavu Aleksei Kuzmin (EssenceMediacom), Henri Käsper (KPMS), Britta Ratas (Kaubamaja), Sven Luka (Imagine/TBWA), Kerstin Kessu Raidma (Tabasco), Madis Ots (Salama) ja Tiina Lepisk (MM Grupp).

Kampaania eesmärgiks oli öelda: ära väsi Ukrainat toetamast! Iga sent, tegu ja tugi loeb – seda nii Ukraina iseseisvuse säilitamiseks kui ka Eesti julgeoleku kindlustamiseks. Loe briifi lähemalt. 

Shortlist’i tööd

“Ära lase minevikul tulevikuks saada!” (Liisi Tamm ja Lovisa Luka Hiiop)

Kampaania meenutab raskuseid, mida tõi endaga kaasa Vene võim. Paneb mõtlema, mida võib tähendada Ukraina kaotus Eestile. Kas ka Eesti julgeolek on ohustatud? Kas saabub aeg, kui meie argielu on taas pea peale keeratud? Tuletab eestlastele meelde, kui oluline on Ukrainat edasi toetada.

Visuaal on saanud inspiratsiooni nõukogudeaegsest propagandast. Kasutatakse erksaid ja hoiatavaid värve, samas ka Ukraina sümboolikat ehk sinist ja kollast lipuvärvi.

ara lase 2

See võib toimuda Sinu kodutänaval. (Jana Saastamoinen, Aleksander Väär).

Kampaania tuletab inimestele meelde, et kui Ukraina kaotab, võime meie olla järgmised; sõda võib lõppeda vaid Ukraina võiduga; ukrainlased vajavad meie jätkuvat toetust, et kindlustada meie kõigi tulevik. Visuaalil paigutatakse sõdurid Eesti tänavatele ja vaatamisväärsustele.

Sõda on lähemal kui puhkus (Grete-Liis Ritari, Gerda Lizett Puju, Mario Kartezi)

Kampaania ütleb, et iga sent, tegu ja tugi loeb – seda nii Ukraina iseseisvuse säilitamiseks kui ka Eesti julgeoleku kindlustamiseks.  Eesmärk on ergutada inimesi igapäevarutiinist välja astuma ning meelde tuletada Ukraina sõja tõsidust. Läheneme otsekoheselt ning tahame panna inimesi mõtlema ja rääkima nii, et see nende olmet ei piiraks. Toonitatakse, et sõda on arvatust lähemal – lähemal kui lemmik reisikoht, mis on vaid paaritunnise lennu kaugusel.

soda on lahemal

Suvi Siin ja Ukrainas (Laura Grigorjan, Anett Pettaig, Kelly Teidla, Armas Riives). 

Kampaania näitab, et samal ajal, kui kevad ulatab peagi suvele käe ning naudime Eestis mahedamaid temperatuure koos tärkava loodusega, ründab Venemaa endiselt Ukrainat ning kostub pommikaja. Kampaania kujunduse loovidee sündis onomatopoeetilisest ja vastuolulisest sõnamängust. Suvi siin ja Ukrainas – “Tsirr-tsirr”, “kõmm-kõmm”, “summ-summ” ja “põmm-põmm” – millised hääled kirjeldavad meie igapäeva suve, millise reaalsusega seisavad silmitsi aga endiselt Ukraina vabadusvõitlejad.

Mis saab edasi?

21.04 esitavad noored oma töid žüriile. Parima tiimi kaks liiget esindavad Eestit juunis Cannes’is toimuva reklaamifestivali noortekonkursil. Seal asutakse võistlustulle printreklaami kategoorias.

Autor: Siim Kera, TULI

Kõik uudised