23.02.2019

Plagiaadi ohvriks sattunud reklaamiagentuur Division tagastab Kuldmuna auhinnad

Reklaamiagentuuri Division tabas eile halva üllatusena uudis, et nende loovusfestivalil Kuldmuna auhinna pälvinud pakendidisaini allhankijast autor on töö osaliselt plagieerinud. Division otsustas käituda aumehelikult ning võidetud auhinnad tagastada.

Divisioni esindaja Aigi Sool kahetseb juhtunut ja peab seda valusaks õppetunniks nii oma ettevõttele kui sektorile laiemalt.

„Vabandame originaaltööde autori, kliendi, reklaamisektori ning kõigi teiste osapoolte ees ja teeme kõik endast oleneva, et tekkinud olukorrale lahendus leida ning tulevikus sarnaseid vigu vältida,“ ütles Sool. „Saime valusa õppetunni, mis on kahtlemata õpetlik nii meile kui teistele reklaamitegijatele. Kutsume kõiki üles oma allhankijate loodut veelgi tugevamalt kontrollima.“

Sool tõi välja, et konkursile esitatud 20 tööst koosnevast seeriast 18 on Vladimir Prjadilshikovi ja Andrus Lemberi omalooming.

Divisioni esindaja Sool lisas, et allhankija Kadi Hugo on tunnistanud, et ta ei informeerinud tellijat kahe plagieeritud töö algallikast ja esitles neid enda omadena. Ta on vabandanud nii Divisioni kui ka originaaltööde autori ees. Division on Soola sõnul olnud tööde originaalautori Malika Favre’ga kontaktis ning kunstnikul ei ole Divisionile ühtegi etteheidet.

„Favre on kõik tööd üle vaadanud ning tunnustanud Divisioni 18 originaaltööd kui tugevat sooritust, mis ei ole kuidagi tema loominguga seotud. Kadi Hugo on samuti tema ees vabandanud ja kokku leppimas autorile kahju kompenseerimises,“ lisas Sool.

Eesti vanimat ja prestiižseimat loovusvõistlust Kuldmuna korraldava Eesti Turunduskommunikatsiooni Agenturide Liidu (ETKAL) täna hommikul kohtunud juhatus oli juba teadlik Divisioni soovist tagastada auhinnad ning hindab väga kõrgelt nende otsust.

ETKALi juhatuse liikme Ivo Kallasmaa sõnul tegi Divison aumeheliku otsuse, mida tunnustab kogu ETKALi juhatus. „Kahju on neist Divisioni disaineritest, kes tegid ära 90% tööd, mille puhul oli tegemist 100% omaloominguga ning mis väärinuks auhinda. Võttes arvesse sektori rolli ühiskonnas ja loovusvõistluse Kuldmuna mainet, ei saa me plagiaati kuidagi tolereerida,” sõnas Kallasmaa.

ETKALi juhatuse liige Tanel Lillepalu sekundeeris Kallasmaale, tuues välja, et Divisoni käitumine kahetsusväärse uudise ilmsikstuleku järel on eeskujuks kogu sektorile. „Teiste tööde esitlemist enda omade pähe kahjuks endiselt juhtub ja on hea, et see välja tuli. Juhtum on väärt õppetund kogu sektorile, juhtides tähelepanu kontrolli vajadusele eriti siis, kui loovtöö ei tule agentuuri seest,“ sõnas Lillepalu.

1990ndatel Eesti Reklaamiagentuuride Liidu algatatud ja hiljem ETKALi kätte läinud loovusfestival Kuldmuna sündis soovist tõsta esile neid andekaid Eesti meeskondi, kes suudavad kohaliku reklaami- ja turundusmaailma barjääre jõudsalt edasi nihutada. Nüüdseks juba 20. korda toimunud Kuldmuna on seega Eesti kõige vanem ja prestiižsem reklaamikonkurss, mille auhindadel on reaalne kaal nii üldsuse, tellijate kui konkurentide silmis.

ETKAL on Eesti üritusturundus-, reklaami-, meedia-, PR-, disaini- ja digiagentuuride ühine katusorganisatsioon. Erialaliidu eesmärkideks on turunduskommunikatsiooni valdkonna arendamine Eestis, sektori maine ja ühiste seisukohtade kujundamine ning huvide esindamine suhtluses avaliku võimu ja teiste osapooltega.

ETKALi liikmed on:

Tank, Artwerk, AD Angels, Creatum, IDEA, Taevas Ogilvy, Optimist, Newton, Zavod BBDO, Age McCann, Kontuur Leo Burnett, DDB Eesti, DIVISION, ADM, Refleks, Velvet, Neway, Ogilvy PR, Dalton, PR Concept, WOW Events, Elamusstuudio, Orangetime, Winston Wolf, Must Events, ID Production, JOLOS, Frank Events, Milestone Events.

Kõik uudised