16.03.2023

MINU ESIMENE KULDMUNA | Ants Tõnisson: klipp oli eetris vaid kaks päeva, sest ettevõtte omanik käskis selle maha võtta

Alustasin tööd reklaamiagentuuris Tank aastal 2007. Seega esimene Kuldmuna, kuhu ka mõne minu sulest tulnud töö esitada sai, toimus 2008. aastal. Kohe kukkus ka Hõbemuna Tere piimakombinaadi imagoklipi eest, millega seonduv on samas omamoodi kurioosne lugu, kirjutab praegune Tanki kopiraiter Ants Tõnisson.

Klipi kangelane on siiani Ants Tõnissoni ekraanil. Foto: Erakogu

Minu lauale maandunud ülesanne oli üsna suur ja vastutusrikas: mõelda välja turuliider Tere uus slogan ja ühtlasi ka reklaamikampaania selle uue slogani lansseerimiseks. Kampaania kõige olulisem komponent oli teleklipp.

Olen senini väga rahul sloganiga. Tere tarbijaskond oli ja on ju kogu Eesti elanikkond. Brändi nimi pakkus ainulaadse võimaluse genereerida slogan, mis koosnes ainult ühest sõnast, täiendas väga hästi brändinime, kõnetas korraga kogu sihtgruppi ning võttis kokku kogu Tere olemuse, turupositsiooni ja ambitsioonid: Tere. Kõigile.

Klipi idee sündis nagu ta mul enamasti ikka sünnib – jõllitades tühja Wordi dokumendipõhja ja fantaseerides. Tahtmine ja soov oli teha midagi eristuvat, samas hästi eestilikku. Ja mis oleks eestilikum ning tavareklaamidest eristuvam kui natuke sürreaalne arthouse multikas? Eesti Joonisfilmis oli just peale kasvanud uus generatsioon noori “priitpärnasid”, antud juhul oli põhitegijaks Ülo Pikkov.

Hakkasime koos seda lugu arendama, toetudes lihtsale mõttele: Tere piimatoodeteta pole õiget elu. Maailm justkui funktsioneeriks, aga kõik asjad toimuvad pisut letargilises võtmes, tuhmides toonides ja ilma välise ja sisemise särata. Olukorra muutmisel astubki mängu TERE, kelleta isegi päike tõusta ei taha. Kaasasime protsessi ka helilooja Sten Sheripovi ja selline see klipp lõpuks tuli.

Mis aga edasi sai, oli päris ootamatu. See klipp jõudis eetris olla üks-kaks päeva, kui meile Terest helistati ja kästi see otsekohe maha võtta. Probleem olevat olnud väidetavalt selles, et Tere juht ja omanik, prominentne pikajuukseline ärimees, olla näinud seda reklaami telekast ja vihastanud, arvates, et klipi peategelane kujutab teda – ebameeldival ja naeruvääristaval moel!

Päris ausalt, käsi südamel jne – meie arutelus mitte kordagi sellist mõtet ei olnud, mingit sedalaadi torget sinna sisse kodeeritud polnud. Need polnud pikad juuksed, vaid hommikused, longus, mitte veel ärganud päikesekiired. Aga eetrist maha see reklaam võeti ja sellega seoses sai vist mingi negatiivse pleki külge ka slogan, mis samuti varsti peale lansseerimist kõrvale heideti.

Eks see olukord oli korraga nii segadusttekitav kui ka paras naljanumber oma absurdsuses. Kuna me tõesti ei suutnud isegi mitte unes ette näha, et keegi sealt sellist paralleeli otsida ja leida võib, siis oli raske ennast ka kuidagi süüdi tunda. Läksin lihtsalt elus edasi – nagu öeldakse – kogemuse võrra rikkamana.

Välja arvatud asjaolu, et see on Youtube’s masendava 480p resolutsiooniga, pole klipp ajale väga jalgu jäänud. Stoori ise oli protsessi algul muidugi mõnevõrra radikaalsem, eks ta lahjenes kliendi survel natuke ära, aga on siiski ilma piinlikkustundeta vaadatav praeguseni. Igatahes, screenshot sellest kaunistab tänase päevani mu desktoppi  – lihtsan samastun selle tusase ja mitte ärgata tahtva päikese-onuga endiselt. Mida aasta edasi, seda rohkemgi. Eriti talvel.

Vaata tööd Kuldmuna arhiivist

Autor: Ants Tõnisson, Tank
Toimetas: Siim Kera

Minu esimene Kuldmuna on TULI uus lugudesari, kus Eesti reklaamiinimesed meenutavad esimest Kuldmuna konkursilt võidetud autasu. 

Kõik uudised