Kuldmuna 2020 reklaamižürii esimees Magnus Lužkov: žürii töö on koolitus, mida pole võimalik raha eest osta
Kes kuuluvad tänavu Kuldmuna reklaamižüriisse ja miks just nemad? Kuldmuna 2020 reklaamižürii esimees Magnus Lužkov annab aru.
Fotol: Kuldmuna 2020 reklaamižürii esimees Magnus Lužkov
Reklaamižürii juhtimise ettepaneku tegi TULI juhatus mulle tulenevalt sellest, et Optimist on olnud kolm aastat järjest Aasta Reklaamiagentuur. Seda tiitlit hakkasime võitma siis, kui meil ühtäkki oli esitatavate tööde nimekiri paisunud kümnete pikkuseks. Juhi vaatevinklist on see väga hea märk, kui esitamisväärilisi töid on palju ja tegijad tunnevad tehtu üle uhkust. See viib agentuuri edasi. Kindlasti on sel aastal konkurents veelgi tugevam ja aasta agentuuri tiitlite pärast tuleb kõva rebimine.
Olles ka ise taas konkurentsis, pidasin oluliseks panna kokku žürii, mis ei jätaks alust kuluaarisahinateks. Žüriide koosseis tekitab alati palju elevust, kuna eestlastele omasel kombel loodetakse leida mingitki märki kallutatusest. Panin teadlikult enda žürii kokku valdkonna inimestest, kes on paistnud oma tegemistega silma, kuid kellega mul puudub töine või ka eraeluline kokkupuude.
Kindlasti soovisin, et selles žüriis oleks nii mehi kui naisi. Kadi Abeni jõudsingi näiteks läbi Havase, kes oli ühes artiklis uhkustanud oma peamiselt naistest koosneva loovmeeskonnaga. Palusin neil panna lauale nende kõige kõvem naisloovjuht. Kadi on ühtlasi ka EKA-s disaini õppejõud.
Tulenevalt TULI kontseptsioonist võiks olla kaasatud ka turundusjuhid. Agentuuritegelastel ei maksa turundusjuhtide loovust muide alahinnata – keegi neid töid ju tellib ja kinnitab. Pigem tellija poolel tegutsenud inimesi esindavad minu žüriis Andrija Arro ja Leitti Mändmets. Kuigi viimati nimetatu on nüüd agentuuri Initiative ridades. Ka Paul Aguraiuja kaasasin pigem selle hea töö tõttu, mida ta tegi NO99 brändi juhtides – agentuuri Impact 80/20 juhtimine andis sellele kogemusele kindlasti tubli lisa.
Kärt Villmann ja Sven Luka esindavad juba kogenud ja auhinnatud loovjuhte, kellel on ka korralik žürii- ja agentuuritöö kogemus.
Teadlikult on kaasatud ka üks noor loovjuht Taavi Lehari (ei ole Ioneli poeg). Žürii töös osalemine on parim võimalik koolitus, mida pole võimalik raha eest osta. Mäletan, kuidas see mind ennast arendas, kui mulle see võimalus anti. Kuna liidu juhatuse liikmena pean enda kohustuseks uute tegijate juurdekasvu eest hoolitseda, siis otsustasin anda selle võimaluse seekord Taavile (keda ma samuti isiklikult ei tunne).
Selline see žürii seekord sai. Tänan kõiki liikmeid, kes kingivad Kuldmunale oma elust kaks päeva – need tulevad kindlasti töised ja pingelised.
Põnevat konkurssi ja pange täiega!
Magnus Lužkov
Kuldmuna 2020 reklaamižürii esimees
Kuldmuna 2020 reklaamižüriisse kuuluvad:
- Andrija Arro / Rimi
- Kadi Abe / Havas Creative
- Taavi Lehari, Agentuur La Ecwador
- Paul Aguraiuja
- Sven Luka / Imagine TBWA
- Kärt Villmann, AD Angels
- Leitti Mändmets, Initiative
Kuldmunale tööde
esitamise tähtaeg: 25. veebruar 2020
Kuidas
ja mida esitada: Kuldmuna 2020 juhend
Tööde esitamise keskkond: defol.io/kuldmuna/2020