17.08.2021

GUILD ehk bränd, mis sündis armastusest

GUILD on kodumaine moebränd, mille eesmärk on põimida endas eetilisus, kaasaegsus ent ajatus ning meisterlikkus. 2021. aasta Kuldmuna loovkonkursil viisid nad koju Kuldmuna. Saame nendega lähemalt tuttavaks!

Guild x Odeon. Foto: Eeva Suutari.

Te esitasite oma töö Kuldmunale ja olite pea kõikides kategooriates edukad ja kõrgelt hinnatud. Miks otsustasite oma töö Kuldmunale saata? Mida sellel konkursil kulla võitmine teie jaoks tähendab?

Kuldmuna on kõigile mõistetav tunnustus. Meile tiimina tähendab iga säärane võit, et oleme õigel teel – kui sinu tööd hindavad kulla vääriliseks inimesed, kes on oma ala professionaalid, loeb see siiski palju.

Mis on GUILDi lugu: Kuidas sai GUILD alguse? Mis oli teie inspiratsiooniks?

GUILD sündis armastusest – olime Steniga (Karik) esimest aastat koos kui Barcelonas elades sattusime teksamessile. Meie ees avanes uus maailm ja me vaimustusime sellest. Esimesed aastad kulusid katsetamisteks – ega kellegil ju Eestis teksaõmblusega kogemust polnud. Viimaks leidsime ühe meistrimehe, kellel 90’ndatel oli olnud oma teksaliin – tema õpetas meile kõik vajaliku, mis puudutab kangast, lõike loomist, neetimist etc. Täitsa alguses tootsimegi tema juures, sealt liikusime all-hankesse, kus kvaliteet hakkas üles-alla sõitma nagu Ameerika mägedel. Ja siis sündis meil visioon – meie sooviks oli luua bränd, mille kvaliteet on kindel. Bränd, mille tooted sünnivad harmoonilises keskkonnas, kus endal ka on inspireeriv olla. Bränd, mis hoolib oma inimestest ning jätkusuutlikkusest – aasta oli siis umbes 2012 ning eetiline tootmine ei olnud veel trendiks saanud. Aga meid see kõik juba kõnetas.

Mina olen õppinud viikingi- ja keskaegsete kunstide rekreatsiooni ning ajaloohuvilisena sai kiirelt selgeks – kõige lähem sellisele kontseptsioonile olid Hansa-aegsed gildid, mis ühendasid oma-ala meistreid, kes olid andnud vande anda endast alati parim. Ja nii meie aja GUILD sündiski!

Guildi koduleht, mis võitis Kuldmuna.

Mis on praegu teie inspiratsiooniks – milliseid teisi loojaid kõrgelt hindate?

Meid kõnetab endiselt kõik, mis on olnud ja kõik, mis pole veel tulnud. Me põimime ajaloolist ajatuga ning peamiselt ammutame inspiratsiooni iseeneste põhjatutest kaevudest. Kui mõelda, keda teistest moeloojastest imetlen, on see kindlasti Iris van Herpen – biomorfism on üks mu lemmikteemasid ning tema on selle rõivakunstis viinud täiesti uuele tasemele. Kohalikest tegijatest hindame väga Tommy Cash’i visuaalset loomingulisust.

Teie töid vaadates jääb mulje, et olete kõik ise välja mõelnud ja loonud. Milline on teie koostöö agentuuridega? Või eelistate toimetada rohkem oma tiimis?

Aastaid tagasi tegime koostööd Absolut’iga, siis olid palgatud kallid agentuurid, kuid päeva lõpuks pidime ikka ise kõik ära tegema. Kui mu mälu mind ei peta, tuli sealt ka meie ainus Pronksmuna. Kogemuse võrra oleme siiski rikkamad ja selle eest oleme tänulikud. Enne ja pärast seda oleme tõesti toimetanud vaid omakeskis ning muidu kommunikatsioonile kuluv aeg on läinud loomingule. Sellegipoolest – projektid ei ole vennad ja me oleme kindlasti avatud tulevastele koostöödele, kus kõik on ühise tulemuse nimel valmis panustama!

Lasnafornia. Kuldmuna 2021 finaalitöö. Foto: Felix Laasme.

Miks on endile kõrgete standardite seadmine hea olnud? Teie fotode tehniline ja loov pool on alati meisterlikult tehtud. Ja kas see on teid mõnes olukorras tagasi hoidnud?

Perfektsionism on kindlasti pidurdanud meie kasvu – kõike saaks teha kiiremini. Samal ajal, ei oleks sellised “ülejala” lahendused meile ehk toonud ustavat austajaskonda, tunnustust, kinnistanud meid inimeste meeltes kui “meisterlikke”… Ma arvan, see kõik on olnud seda väärt. Kui me soovime anda endast alati parim, ei saagi see ju piirduda vaid rõivakunstiga – terviku loobki ju iga nüanss.

Teie töid ja loomet vaadates jääb pähe kumama märksõna “läbipõimunud”. Kas see laieneb ka teie tiimile? Kes on osa teie tiimist?

Kindlasti – ma ei tea ühtki tiimi, kes oleks nii lähedane, nagu on meie tiim. Põhimusketärideks ja veduriteks ongi täna Sten, mina ja Felix Laasme ning on perioode, mil me elame üheskoos nädalaid. Sööme koos, treenime koos, loome koos. Sellised perioodid on alati enne suuri tähtaegu ja launch’e. Felixiga ongi see põnev lugu, et me soovisime sellist inimest oma tiimi aastaid. Kedagi, kes valdaks meisterlikult foto- ja videokunsti, ideaalis ka veebi- ja graafilist disaini. Ja oleks suure südamega, teadlik – mitte just kõige väiksemad nõudmised, eks. Ja samal ajal, töötas Felix ühes reklaamiagentuuris, kus ta üks päev teatas, et lahkub ning tema sooviks on liituda GUILDiga. Ja veel enam – luua GUILDile uus koduleht! Sel hetkel me veel teineteist ei tundnud – oli aja küsimus, mil Elu meid kokku viis. Ja nüüd siis sai Felix ühe loojana pärjatud meie kodulehe eest. Kui küsite, mis see meie tiimile tähendab, siis oi, see tähendab palju rohkem kui arvatagi oskate!

Sama kehtib ka meie rätsepate kohta – armastame igaüht nagu oma pereliiget. Jagame rõõme ja valusid ning usun, et just see siirus, mis meid ühendab, on see, mis peegeldub me kvaliteedis ning mis inimesi meie poole tõmbab.

Guildi koduleht, mis võitis Kuldmuna.

Olete loonud täiesti erakordse e-poe ja ostukogemuse. Millist nõu annaksite e-poe loojatele, et ka enda pood teisele tasemele viia?

Omanäolisus ent lihtsus. Kaootilisus on moes, aga kui lehte pole silmale mugav kasutada, siis kaugele ei sõua. Isikupära peab hoidma – see vestab ju samamoodi brändi väärtustest ja käekirjast, n-ö DNA’st. Eks me näe ikka, kuis koduturulgi teineteiselt ideid maha viksitakse, kuni tekstideni välja – aga inimesed ei ole ju rumalad! Intuitsioon ütleb alati ära, kes on päriselt originaalne ja keda seega ka toetada tahaks.

Samuti pean oluliseks märkida, et eesmärk peab olema minimaalselt klikke ostu sooritamiseks, ja maksimaalne kiirus lehe kuvamiseks. Kui Eestis ikka mõne kõva brändi leht üldse ei ava, tekib küsimus – kaua see mujal maailmas laeb? Selliste asjadega oli Hable meile suureks abiks.

Contemporary Courtyards. Foto: Felix Laasme.

Kuidas GUILD end turundab ja kuidas te oma kliente leiate?

Peamiselt turundamegi endid sotsiaalmeedias, eeskätt Instagramis. Facebook on oma kraanid nii kinni keeranud, et levik on isegi väga hea materjaliga pea olematu. Suust suhu soovitused on ka väga olulised – oleme üdini tänulikud kõigile, kes sõna on levitanud!

Kuldmuna korraldab Turundajate Liit (TULI). Liit ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 95 liiget.

Margaret Põldsaar, TULI

Kõik uudised