03.08.2021

Aetheri looja Hannes Unt: loodan, et meie töö inspireerib looma detailideni läbi mõeldud lahendusi

Loovkonkursi Kuldmuna 2021 Grand Prix võitnud Unt & Co. poolt esitatud Aether Audio Eyewear on tulevikku vaatav rahvusvaheline bränd. Vestlesime Aetheri ühe looja Hannes Untiga, kes on Aether ning milline tulevik terendab silme ees.

Looja Hannes Unt. Aether Audio Eyewear.

Te esitasite oma töö Kuldmunale ja olite pea kõikides kategooriates edukad ja kõrgelt hinnatud: miks otsustasite töö Kuldmunale saata? Mida sellel konkursil kulla/Grand Prix võitmine teie jaoks tähendab?

Ma ei ole päris ammu Kuldmunal osalenud, kuna olin pikalt fokusseerunud kliendiprojektidele välisturgudel. Aether’i brandi loomise juurde olen kaasanud palju talente Eestist ning see oli ka üks peamine põhjus, miks nende töödega nüüd siin üles astuda. Tahaksin eraldi tänada ja välja tuua paar nime – Oliver Oberg (work.2ood.com), kes on minu arvates parima silmaga veebidisainer Eestis, Johannes Arro (johannesarro.com), gimbal-ninja ja montaazivõlur, ning Lauri-Dag Tüür(lauridag.com), erakordselt andekas talent helidisainis.

See tunnustus on meie jaoks oluline kinnitus, et oleme Aether’iga õigel teel. Kuna Aether on nüüd läbi Kuldmuna sattunud Eesti reklaami- ja disainivaldkonna ette, siis ma loodan, et meie töö inspireerib ka looma rohkem lahendusi, mis on detailideni läbi mõeldud ja viimistletud.

Rohkem kui lihtsalt prillid. Aether Audio Eyewear.

Kas osalete ka rahvusvahelistel võistlustel? Millistel?

Kindlasti on plaanis osaleda, peamiselt toote- ja pakendidisainiga seotud võistlustel – Dezeen, Red Dot, iF Design Awards jt. Kuigi lõppklient ei pruugi tegelikult väga palju nendest hoolida, siis edasimüüjate ning teiste partnerite jaoks mõjuvad sellised tunnustused positiivselt.

Mis on Aether prillide lugu: Kuidas said Aetheri prillid alguse? Mis oli teie inspiratsiooniks?

Aether’i lugu algas 2019. aastal sellega, et koos oma kahe kaasasutajaga – Raymond Shi ja Andy Shi –  otsisime mitu kuud uut projekti, mida koos tegema hakata, ning jõudsime lõpuks audio eyewear kategooriani, mis tundus meile kõige põnevamate väljavaadetega tärkav suund. Turul olid juba esimesed tooted, mis vihjasid selle uudse ja teistsuguse audio elamuse potentsiaalile, aga polnud ühtegi brändi ega toodet, mis meie jaoks oleks seda kontseptsiooni õigesti lahendanud. Saime aru, et kõige olulisem on esmalt disainida väga kvaliteetsed ja stiilsed prillid, mida võiksime edukalt ka ilma tehnoloogiata müüa. Kui see algtingimus on täitmata, siis paremal juhul ostab seda toodet ainult väike kogukond tehnoloogiaentusiaste. Et tekiks laiem trend ja suurem hulk inimesi selle uue kategooria omaks võtaksid, ei saa need lihtsalt välja näha nagu mingisugune gadget.

Brändi nimeks sai valitud müstilise tähendusega Aether (the 5th missing element), kuna see illustreerib väga tabavalt meie prillide kasutajakogemust, mis mõjub nagu uue kihi lisamine sinu igapäevaellu – nö avatud kõrvadega muusika (või nt podcastide) kuulamine on väga teistmoodi tunne, kogu maailm su ümber jääb alles. Sa ei ole kuhugi kapseldunud, vaid midagi on olemasolevale juurde lisatud.

Päikeseprillid. Aether Audio Eyewear.

Tutvustate oma meeskonda kodulehel nii: “All objects of Aether are designed by the scientists of the future, by modern alchemists who prioritise the personal feeling of now.” Kes on teie tiimis ja kes mida teeb?

Meie kaasasutajate rollid on algusest peale väga hästi paigas ja komplementeerivad üksteist – Andy tegeleb peamiselt tootmisega, Raymond müügi ja turundusega, mina brändi ja kõigega, mis disaini puudutab. Olulisemad strateegilised küsimused lahendame alati koos ära. Tiim on meil väike aga väga tugev ning kõik funktsioonid digiturundusest müügini on jaotunud rahvusvaheliselt üle Tallinna, Kopenhaageni, Berliini, Bangkoki ja Hiinas Shenzheni ja Shanghai.

Teie R/D tiim asub Shenzhenis. Miks selline valik? Kui raske on töö koordineerimine rahvusvahelises meeskonnas?

Shenzhen on maailma parim riistvara keskus ning et mu kaasasutajad asuvad Shenzhenis on tegelikult üks eeldus, tänu millele Aether sai üldse tekkida. See kiirus, millega on võimalik seal riistvara tootearendust teha, ei ole ilmselt võrreldav ühegi teise kohaga. Mul on Andy ja Raymond’iga juba Aether’ile eelnevalt aastate pikkune koostöökogemus ning sealt on tulnud ka 100% usaldus teineteise suhtes ja väga efektiivne läbisaamine. Kõige paremini illustreerib seda asjaolu, et pandeemia tõttu kohtusime päriselt viimati 2019.a lõpus, ning sellest hoolimata saime Aether’i loodud, tehes seda ainult läbi videokõnede ja igapäevase suhtluse Slackis ja WeChatis.

Prillikarp juhtmevabaks laadimiseks. Aether Audio Eyewear.

Mis on olnud seni kõige suuremaks väljakutseks?

Tootearendus. Nagu öeldakse, “Hardware is hard”. Aga see käib asja juurde, kui oled midagi uut loomas. Ka meie tehnoloogiapartnerile, kes on pika audio valdkonna kogemusega ja teeb koostööd kõrgelt hinnatud rahvusvaheliste brändidega, oli see täiesti uus tootekategooria ning sellega kaasneb väga palju väljakutseid. Kokkuvõttes on siiski läinud väga hästi. Kõik suured tehnoloogiafirmad on täna meie toote tellinud, et seda lahti võtta ja uurida ja puurida. Nende wearables osakondades töötab tuhandeid inimesi. Me tegime paarikümne inimesega Aether’i nullist valmis vähem kui kahe aastaga, oleme juba turul väljas ning meie klientide vastukaja on ülimalt positiivne.

Kes on Aether prillide ideaalne klient ja kuidas te temani jõuate? 

Lühidalt kokkuvõttes on Aetheri esmane klient kõrgema sissetulekuga inimene, keda võib tihti oma suhtlusringkonnas maitsekujundajaks pidada. Early adopterid, kes on huvitatud oma igapäevaelu elamuste peenhäälestamisest. Need on need inimesed, kes ostavad Aether’i prillid ja jagavad seda uut kogemust oma sõprade ja tuttavatega. Esialgu jõuame kõige kiiremini nendeni läbi offline kanalite, kuna see on toode, mida inimesed tihti soovivad siiski proovida, et selle kasutajakogemuse erilisusest aru saada. Aasta lõpuks oleme ainuüksi Hiinas väljas vähemalt 100s müügipunktis, nende hulgas nii parima valikuga prillipoed, moe- ja elustiilipoed kui ka luksuskaubanduse lipulaevad nagu Lane Crawford. Täna on meil juba ka väga head partnerid Lähis-Idas ja Saksamaal, ehk siis hetkel ongi üks peamine eesmärk edasimüüjate võrgu kiire loomine, et saaksime oma brändi ja toote inimesteni viia.

Aether Audio Eyewear.

Millest te unistate? Kus näete end järgmise 5 aasta pärast?

Meie pikem eesmärk on väga selge – saada number 1 audio eyewear brändiks maailmas (premium klassis). Usume, et sellest kasvab järgmine uus suur tootekategooria, nagu praegu on Airpods ja kõik nende alternatiivid. Aether’i järgmine oluline samm sel teel on oma poodide loomine, et saaksime brändikogemust 100% kontrollida ning alustame sellega 2022 Hiinas.

Aether Audio Eyewear / Unt & Co. võitis Kuldmuna 2021 loovkonkursil Grand Prix ning kolm Kuldmuna.

Loe veel: Digiaasta 2021. Ülevaade Kuldmunale esitatud paremikust.

Kõik uudised