23.02.2019

Vaata, kes võistlevad sel reedel Kuldmuna auhindade nimel

Juba õige pea selgub, kes on need Eesti turundusmaastiku tegijad, kelle loomingulised ja silmapaistvad tööd saavad pärjatud ihaldatud Kuldmuna auhindadega. Žürii on tänaseks valinud välja edasipääsejad rekordilise 853 töö hulgast.

Kuldmunale sai töid esitada viies põhikategoorias – reklaam, disain, digitaalne reklaam, suhtekorraldus ja üritusturundus. Nende kõrval kuulutatakse välja ka eraldi noortele suunatud Taeva Pesamuna konkursi võitja.

Üritusturunduse kategooria žürii esimehe Tanel Lillepalu sõnul näitavad tänavused tööd, et Eesti üritusturundus on aastaga suureks kasvanud. Korda on saadetud logistilisi imesid, loodud keerukaid lahendusi ning esitatud töödest võib välja lugeda rahvusvaheliste klientide suurt usaldust. “Lahe on näha, et meie e-riik ja digiedulugu ei ole enam ainult “särav turundus” või “tore katsetus”. Meie ükssarved ja gasellid saavad tuntust, kasvatavad rahvusvahelisi tiime ja toovad Eestisse nii uudistajaid kui ka tööd ja leiba paljudele erinevatele traditsioonilistele äridele. Eesti agentuuridel on seetõttu olnud võimalik teenindada mitmeid rahvusvahelisi üritusi ja nende kogemuste baasil tõsta standardid maailmatasemele,” märkis ta.

Reklaamikategooria žürii esimees Rein Iida ütles, et tugevama tasemega paistsid sel korral silma kampaania kategooriatesse esitatud võistlustööd. Uus trend on see, et Eesti suurettevõtted on tööjõuturu väiksuse tõttu sunnitud kasutama loomingulist lähenemist uute töötajate värbamiseks ja praeguste hoidmiseks. “Võistlustööd peegeldavad tööturu olukorda, kus sobivate kandidaatide leidmiseks tehakse senisest oluliselt loovamaid pingutusi,” sõnas ta.

Nõrgemalt olid seevastu esindatud müügikohtade materjalid, mis Iida sõnul valmistasid mõningast pettumust. “Eestis on ühe inimese kohta väga palju kaubanduspinda ning konkurents peaks ostjate motiveerimiseks olema suur. Arvan, et kaupmehed, kes ostjate vähesuse üle muret tunnevad, võiksid poekeskkondadele ning seal olevatele müügimaterjalidele kindlasti rohkem tähelepanu pöörata ja loovamalt mõelda,” märkis ta.

Konkursi edasipääsejaid kategooriate kaupa saab näha siit: Kuldmuna 2019 finalistid.

Kuldmuna konkursi parimad ja auhindade võitjad pärjatakse juba sel reedel, 15. märtsil Kultuurikatlas toimuval pidulikul auhinnagalal. Kuldmuna auhinnagala piletid on välja müüdud, kuid sellele järgnevale järelpeole saab veel pileteid soetada Piletikeskusest. Meeleolukal järelpeol astuvad esinejatena üles Gram-Of-Fun, Rick Feds ja Küttebänd.

Kuldmuna 2019 peatoetajad on BDO Eesti ja Taevas Ogilvy.

Kuldmuna korraldab Turundajate Liit (TULI).

1990ndatel Eesti Reklaamiagentuuride Liidu algatatud ja hiljem TULI kätte läinud Kuldmuna festival sündis soovist tõsta esile neid andekaid Eesti meeskondi, kes suudavad kohaliku reklaami- ja turundusmaailma barjääre jõudsalt edasi nihutada. Nüüdseks juba 21. korda toimuv Kuldmuna on seega Eesti kõige vanem ja prestiižsem reklaamikonkurss, mille auhindadel on reaalne kaal nii üldsuse, tellijate kui konkurentide silmis.

Silja Oja, Turundajate Liit

Kõik uudised