Selgusid Kuldmuna 2020 võitjad, auhinnad kuulutati välja veebis otseülekandena
Kuldmuna 2020
aasta reklaamiagentuuri tiitli võitis neljandat aastat järjest Optimist. Aasta
disainiagentuure on sel aastal lausa kaks: Velvet ja BOND. Aasta digiagentuuriks sai Tank,
suhtekorraldusagentuuridest pälvis aasta agentuuri tiitli Havas Communication
ja üritusturundusagentuuridest Jolos. Parima kliendi auhinna sai Viru Keskus.
Kuigi olukord maailmas meid lahutab, siis loovus liidab. Esmakordselt Kuldmuna ajaloos jagati võidumunad ja eriauhinnad välja otse-eetris veebiülekande vahendusel, mille õnnestumisse panustas Eesti üritusturundajate paremik.
Tutvu Kuldmuna 2020 võidutöödega ja vaata uuesti Kuldmuna auhindamist, mille viisid läbi Kristel Aaslaid ja Mart Juur.
Sel aastal
esitati Kuldmunale 848 tööd, sh 41 tööd noortekonkursile Taeva Pesamuna.
Otsesaate vahendusel kuulutati välja 45 Kuldmuna, 47 Hõbemuna ja 50 Pronksmuna.
Kuldmuna 2020
aasta reklaamiagentuuri tiitli sai neljandat aastat järjest Optimist.
Aasta disainiagentuure on sel aastal lausa kaks: Velvet ja BOND. Aasta digiagentuuriks sai Tank,
suhtekorraldusagentuuridest pälvis tunnustuse Havas Communication ja
üritusturundusagentuuridest Jolos. Parima kliendi auhinna sai sellel
aastal Viru keskus.
Noortekonkursil Taeva
Pesamuna tuli osalejatel 48 tunni jooksul välja mõelda üleriigiline
kampaania, mis kutsuks inimesi üles õigesti käsi pesema, et vältida viirustesse
nakatumist. Noortekonkursist võttis osa 41 tööd ning võidutöö “99 probleemi, 1
lahendus” esitasid Johanna Valge, Liisa Kivirähk ja Kristjan
Hinno.
Alates laupäevast,
21. märtsist on JCDecaux’ digiekraanidel võimalik näha kõik Kuldmunal kulla
võitnud töid
Kõik Kuldmuna kullad
kvalifitseeruvad rahvusvahelisele loovkonkursile ADC*Europe.
Legendaarne
loovusfestival Kuldmuna toimus Turundajate Liidu (TULI) eestvedamisel juba 22.
korda. „Kuna Kuldmuna peateemaks oli „Loovus liidab”, siis oli märkimisväärne,
et just sel aastal ühines Kuldmunaga ka ADC*Eesti Disainiauhindade konkurss.
Kuldmuna on igal aastal kasvanud ja sellest on saanud Eesti võimsaim
loovusfestival. Seda näitas ka põhikategooriatesse esitatud rekordiline tööde
arv,” ütles TULI tegevjuht Maarit Mäeveer.
Koroonakriisi
tõttu tehti võitjad esmakordselt teatavaks veebisaate formaadis ja 20. märtsiks plaanitud traditsiooniline Kuldmuna gala, mis pidi toimuma Kultuurikatlas, lükkus sügisesse, et kaitsta inimeste tervist. Sügisesel galal kuulutatakse välja Kuldmuna Grand prix, elutööpreemia
ja uuendusena ka efektiivsusauhinnad. Lisaks galale toimub sügisel ka turundussektori
esindajatele mõeldud seminar.
Tänavuste
auhindade kättetoimetamiseks tõttas appi Kuldmuna toetaja Omniva, kes toimetab
kõik auhinnamunad paari tööpäeva jooksul võitjatele pakiautomaatidesse. “See on
hetkel kõige turvalisem lahendus, kuidas võidumunad auhinnasaajateni
toimetada,” lisas Mäeveer.
26. märtsil
toimub podcast’i vormis Kuldmuna tagasiside seminar, kus žüriide
esindajad räägivad, miks auhinnad saanud tööd võitsid, milline oli tänavuste
tööde kvaliteet ning jagavad ettepanekuid järgmiseks aastaks. Peale Kuldmuna
saadet pannakse Turundajate Liidu kodulehele küsimuste link, kus on kõigil
võimalus oma küsimus žüriidele esitada.
Kuldmuna 2020 konkursi toetajad: Taevas Ogilvy, Omniva, JCDecaux ja Siteimprove.
Loovusfestivali Kuldmuna 2020 auhindamise otseülekande võtmeisikud:
- Taavi Esperk –
Kuldmuna 2020 peaprojektijuht - Sten Skolimowski –
Kuldmuna 2020 loovjuht - Veiko Tubin –
Kuldmuna 2020 lavastaja - Anneli Savitski ja Magnus Müürsepp –
Kuldmuna 2020 ülekande produtsendid - Maris Altsoo – Radiustech
Production stuudio juht - Mikk Trummal – Kuldmuna 2020 tehniline projektijuht
- Britta Taniel – Kuldmuna 2020 live videoproduktsioon
Kuldmuna korraldab Turundajate Liit (TULI). Liit ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest.
1990ndatel Eesti
Reklaamiagentuuride Liidu algatatud ja hiljem TULI kätte läinud Kuldmuna festival
sündis soovist tõsta esile neid andekaid Eesti meeskondi, kes suudavad kohaliku
reklaami- ja turundusmaailma barjääre jõudsalt edasi nihutada. Nüüdseks juba
22. korda toimunud Kuldmuna on seega Eesti kõige vanem ja prestiižsem
reklaamikonkurss.
Silja Oja, TULI