14.03.2025

PARIMAD SELGUNUD! Vaata, millised tööd võistlevad Taeva Pesamuna võidu nimel

Eelmisel laupäeval said Taeva Pesamunal osalenud tiimid ülesandeks luua kampaania, mis tõmbaks tähelepanu sellele, kuidas sotsiaalmeedia noorte vaimset tervist mõjutab. Shortlist’i mahtus kaheksa tööd, neist võidu nimel võistlevad kuus.

Taeva Pesamuna finalistid on teada.

Kokku pani end kirja 74 tiimi, neist tööga said maha 60. Taevas Ogilvy strateeg ja žürii üks juhtidest Toomas Järvet ütleb, et nii suur tööde arv on väga positiivne. Samas ei tasu unustada, et tänavu tõsteti vanusepiiri (26 asemel 30).

“Oleme erinevatelt inimestelt kuulnud, et briifi teema oli väga oluline,” ütleb Järvet. “Samas lootsime noortelt võib-olla liiga palju. Mõtlesime, et kuna see on neile tuttav teema, siis tuleb elulise kogemuse pealt ka rohkem loovaid ja ootamatuid lähenemisi, aga keskmist hinnates kahjuks päris nii ei läinud. Seda ei ole hea öelda, aga kahjuks tundus keskmine tase eelmise aastaga võrreldes kehvem. Seda selgemini tõusid esile need, kel oli õnnestunud leida loov, kõnetav ja asjakohane lähenemine. Kui olime punktid kokku lugenud, siis selgus, et oleme kõik tipuga rahul.”

Järvetiga koos juhtis žüriid Taevas Ogilvy sotsiaalmeedia spetsialist Hanna-Maria Mets. Ta tõdeb, et tase polnud kehv, aga paljud tööd olid üpriski sarnased.

“Kindlasti soovitaks järgmise aasta Pesamuna osalejatele, et võite mõelda veelgi rohkem kastist välja ning panna ideedega täiesti hullu,” räägib ta. “Mulle tundub, et osalejatel oli kaks peamist komistuskohta. Esiteks, sõnumiterohkus ühe kampaania sees. Kuna teema oli neile väga tuttav, siis ilmselt oli palju ideid korraga, aga seetõttu jäi põhisõnum ebakonkreetseks. Teiseks, CTA puudumine. Oli hunnik väga hea sõnumiga töid, aga puudus reklaamitarbija jaoks järgmine konkreetne samm. Ilmselt kõik teame, et sotsiaalmeedia liigne tarbimine ei mõju meile hästi, aga kui inimesele puust ja punaselt ei öelda, mida oma probleemiga edasi teha, ei juhtu ka järgmist sammu.”

Tänavused kuus finalisti on (suvalises järjekorras): 

  • Tähelepanu! Tegemist on sotsiaalmeediaga. 

Kamilla Selina Lepik, Margaret Põldsaar, Sander Randoja

  • Sina taasta side

Eveliis Väljaots, Hele-Riin Urmet, Joosep Sepp

  • Elu Parim Elu

Jelizaveta Karavajeva, Rezete Karu, Aleksandr Vjunov

  • Mis on sinu elu story? 

Helen Kivi, Karmen-Eliise Märtens, Kelly Teidla

  • Katsu muru!

Helen Hunt, Jette-Mari Anni, Berta Kisand

  • Tundub sus.

Martin Kipper, Adelia Tamkõrv

Järgnevad kaks tööd jõudsid shortlist’i, aga mitte finalistide hulka

  • Elus. Esimest korda.

Kätrin Sibul, Reigo Metsik, Mirell Šmidt

  • Ajupesule

Laes Oskar Raun, Liisa Aaliste, Mariin Suvi

Taeva Pesamuna žüriisse kuulusid Mari-Liis Õunapuu (A. Le Coq), Tarmo Sikk (Tabasco), Anna-Kaisa Oidermaa (Peaasjad MTÜ), Emilie Toomela (Telia), Janno Dreger (SEB), Hanna Martinson (mõjuisik, poplaulja ja meelelahutaja) ja Kirill Volkov (filmiprodutsent).

Tänavu sooviti kampaaniaga öelda, et sotsiaalmeedia on päris, aga sina oled veel rohkem päris. Sa ei ole filtrite ja algoritmide poolt määratud. Ära võrdle oma elu kellegi teise lugudega, mis on tihti tuunitud, filtritega ilustatud ja/või feigitud. Ära lase algoritmidel otsustada, kas sa oled piisav. Sa oled rohkem kui peegeldus ja reaktsioonid sinu ekraanil. 

Mis saab edasi?

Kuus parimat tiimi esitavad uue nädala alguses oma töid žüriile. Seejärel valitakse võitja, kelle teatame varsti. Võidutiim saab oma muna kätte 4. aprillil toimuval Kuldmunal. Esikolmikut ootavad erinevad auhinnad (muuhulgas reisid Hispaanias ja Sloveenias toimuvatele festivalidele).

Autor: Siim Kera, TULI

Kõik uudised