Kuldmuna 2023 võitjad I SUUR FOTOGALERII
Reede õhtul toimus Estonia kontserdisaalis järjekorras 25. Kuldmuna! Tänavuse loovkonkursi võidumune jagati meeleoluka sündmuse raames välja nii reklaami, disaini, digitaalse reklaami, suhtekorralduse kui ka üritusturunduse valdkonna silmapaistvamatele tegudele ja tegijatele. Tutvu võitjatega ja leia end piltidelt!
25. sünnipäeva tähistanud Kuldmunale saadeti tänavu 1036 tööd, neist shortlist’i jõudis 415 ning auhindu jagati 163. Mõõtu võeti kokku 52 reklaami- ja turundusvaldkonna kategoorias.
“Mul on nii hea meel, et Kuldmuna elab 25. sünnipäeval oma parimat elu,” ütleb ürituse korraldaja Turundajate Liidu tegevjuht Anniken Haldna. “Üritusele saadeti rekordarv töid ning erinevaid esitajaid oli samuti kõigi aegade suurim arv, 169. Estonia oli turundusmaastiku mineviku-, oleviku- ja tulevikutegijaid täis ning auhindu noppisid nii mõnedki erilised tööd. Aitäh kõigile, kes osalesid, paneme sama hooga edasi!”
Panus Eesti turundusse auhinna pälvisid tänavu kaks isikut – ligemale 25 aastat A. Le Coqi juhatuse esimehena töötanud Tarmo Noop, kes lahkus mullu ametist ning legendaarne reklaamfilmide looja Harry Egipt, kes 1979-1992 tootis suure osa TV-reklaamidest tolle aja ainsas reklaamfilme tootvas ettevõttes Eesti Reklaamfilm.
“Harry Egipt flirtis erinevate žanrite piiridel ning lõi informatiivse iseloomuga filme, mis köidavad vaatajate tähelepanu tänapäevani,” sõnab Turundajate Liidu juhatuse liige Martin Rauam. Just TULI juhatus valis auhinna saajad. “Tema tööd tabasid ära turundusmaailma seniajani olulise alustala – ta köitis tähelepanu, pani nähtust rääkima ja jäi meelde. Tarmo Noop on läbi aastakümnete andnud olulise panuse ühe konkurentsitiheda tegevusvaldkonna turunduse olemuse loomisel. Ta näitas, et turundus ei alga ega lõppe ainult selle looja või turundusosakonnaga. Head turundust saab teha ainult siis, kui bränd elab ja hingab samu väärtusi ning maailmavaateid.”
Aasta reklaamiagentuuriks valiti kolmandat korda järjest Tabasco. Aasta digiagentuuri tiitli hõivas Optimist ning disainiagentuuride hulgas oli teist aastat järjest parim BOND. Aasta üritusturundusagentuurina triumfeeris neljandat aastat järjest Jolos, kommunikatsiooniagentuuri tiitli võitis Hamburg ja Partnerid ning aasta kliendiks kuulutati Bolt. Grand Prix võitis Taifuuni töö “La Muu – säästupirn”, mida hinnati erinevates kategooriates veel kahe Kuldmuna ja ühe eriauhinna ehk Välkmuna vääriliseks.
Kuldmuna reklaamižürii juht Kaarel Grepp lausus, et Grand Prix võitja valimine ei olnud žüriil raske.
„See on töö, mille üle tundsid nii mõnedki teised loovjuhid kadedust,” selgitas ta. “Säästupirni reklaam on nutikas ja vaimukas, samuti hästi ajakohane. Seal on kõik olemas – nii toode kui reklaam, see polnud lihtsalt sõnamäng. Kõik elemendid toimisid.”
Taifuuni loovjuht Madis Taras oli mõni minut pärast auhinna saamist silmnähtavalt rõõmus.
“Töö tabas midagi, mis oli parasjagu ühiskonnas õhus ehk hindade ja elektrihinna tõusu,” kommenteeris Taras. “Kasutasime ära La Muu väga piiratud eelarvega turundusvõimalusi. Töö suhestus laiema kontekstiga, kui toode ise on. Supertänud Rasmusele (Rask, La Muu tegevjuht – toim.), kes andis meile vabaduse selles kategoorias mõelda ja ideeni jõuda. See auhind on kogu tiimi auhind.”
Kuni 26-aastastele reklaamitegijatele loodud Taeva Pesamuna konkurssi võitsid Jana Saastamoinen ja Aleksander Väär tööga “See võib toimuda sinu kodutänaval”. Noored pidid 48 tunniga looma kampaania, mis võitleks sõjaväsimuse vastu ning tuletaks inimestele meelde, et Ukraina vajab endiselt meie abi.
Kuldmuna juubelipeo juhtideks olid reklaamimaailmaski tuntust kogunud Evelin Võigemast ja Genka. Esinesid NOËP ja Nancy.
1990ndatel Eesti Reklaamiagentuuride Liidu algatatud ja hiljem Turundajate Liidu kätte läinud Kuldmuna festival sündis soovist tõsta esile neid andekaid Eesti meeskondi, kes suudavad kohaliku reklaami- ja turundusmaailma barjääre jõudsalt edasi nihutada. Juba 25. korda toimunud Kuldmuna on Eesti kõige vanem ja olulisim turunduskommunikatsiooni konkurss, mille auhindadel on reaalne kaal nii üldsuse, tellijate kui ka konkurentide silmis.