Osta
pilet
Tagasi

Selgusid Kuldmuna 2020 võitjad, auhinnad kuulutati välja veebis otseülekandena

Kuldmuna 2020 aasta reklaamiagentuuri tiitli võitis neljandat aastat järjest Optimist. Aasta disainiagentuure on sel aastal lausa kaks: Velvet ja BOND. Aasta digiagentuuriks sai Tank, suhtekorraldusagentuuridest pälvis aasta agentuuri tiitli Havas Communication ja üritusturundusagentuuridest Jolos. Parima kliendi auhinna sai Viru Keskus.

Kuigi olukord maailmas meid lahutab, siis loovus liidab. Esmakordselt Kuldmuna ajaloos jagati võidumunad ja eriauhinnad välja otse-eetris veebiülekande vahendusel, mille õnnestumisse panustas Eesti üritusturundajate paremik.

Tutvu Kuldmuna 2020 võidutöödega ja vaata uuesti Kuldmuna auhindamist, mille viisid läbi Kristel Aaslaid ja Mart Juur.

Sel aastal esitati Kuldmunale 848 tööd, sh 41 tööd noortekonkursile Taeva Pesamuna. Otsesaate vahendusel kuulutati välja 45 Kuldmuna, 47 Hõbemuna ja 50 Pronksmuna.  

Kuldmuna 2020 aasta reklaamiagentuuri tiitli sai neljandat aastat järjest Optimist. Aasta disainiagentuure on sel aastal lausa kaks: Velvet ja BOND. Aasta digiagentuuriks sai  Tank, suhtekorraldusagentuuridest pälvis tunnustuse Havas Communication ja üritusturundusagentuuridest Jolos. Parima kliendi auhinna sai sellel aastal Viru keskus.   

Noortekonkursil Taeva Pesamuna tuli osalejatel 48 tunni jooksul välja mõelda üleriigiline kampaania, mis kutsuks inimesi üles õigesti käsi pesema, et vältida viirustesse nakatumist. Noortekonkursist võttis osa 41 tööd ning võidutöö “99 probleemi, 1 lahendus” esitasid Johanna Valge, Liisa Kivirähk ja Kristjan Hinno.  
Alates laupäevast, 21. märtsist on JCDecaux’ digiekraanidel võimalik näha kõik Kuldmunal kulla võitnud töid

Kõik Kuldmuna kullad kvalifitseeruvad rahvusvahelisele loovkonkursile ADC*Europe. 

Legendaarne loovusfestival Kuldmuna toimus Turundajate Liidu (TULI) eestvedamisel juba 22. korda. „Kuna Kuldmuna peateemaks oli „Loovus liidab”, siis oli märkimisväärne, et just sel aastal ühines Kuldmunaga ka ADC*Eesti Disainiauhindade konkurss. Kuldmuna on igal aastal kasvanud ja sellest on saanud Eesti võimsaim loovusfestival. Seda näitas ka põhikategooriatesse esitatud rekordiline tööde arv,” ütles TULI tegevjuht Maarit Mäeveer.  

Koroonakriisi tõttu tehti võitjad esmakordselt teatavaks veebisaate formaadis ja 20. märtsiks plaanitud traditsiooniline Kuldmuna gala, mis pidi toimuma Kultuurikatlas, lükkus sügisesse, et kaitsta inimeste tervist. Sügisesel galal kuulutatakse välja Kuldmuna Grand prix, elutööpreemia ja uuendusena ka efektiivsusauhinnad. Lisaks galale toimub sügisel ka turundussektori esindajatele mõeldud seminar.

Tänavuste auhindade kättetoimetamiseks tõttas appi Kuldmuna toetaja Omniva, kes toimetab kõik auhinnamunad paari tööpäeva jooksul võitjatele pakiautomaatidesse. “See on hetkel kõige turvalisem lahendus, kuidas võidumunad auhinnasaajateni toimetada,” lisas Mäeveer.  

26. märtsil toimub podcast'i vormis Kuldmuna tagasiside seminar, kus žüriide esindajad räägivad, miks auhinnad saanud tööd võitsid, milline oli tänavuste tööde kvaliteet ning jagavad ettepanekuid järgmiseks aastaks. Peale Kuldmuna saadet pannakse Turundajate Liidu kodulehele küsimuste link, kus on kõigil võimalus oma küsimus žüriidele esitada.  

Kuldmuna 2020 konkursi toetajad: Taevas Ogilvy, Omniva, JCDecaux ja Siteimprove.

Kuldmuna korraldab Turundajate Liit (TULI). Liit ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. 

1990ndatel Eesti Reklaamiagentuuride Liidu algatatud ja hiljem TULI kätte läinud Kuldmuna festival sündis soovist tõsta esile neid andekaid Eesti meeskondi, kes suudavad kohaliku reklaami- ja turundusmaailma barjääre jõudsalt edasi nihutada. Nüüdseks juba 22. korda toimunud Kuldmuna on seega Eesti kõige vanem ja prestiižsem reklaamikonkurss.

Silja Oja, TULI