Kuidas Volodõmõr Zelenskõi Kuldmuna võitis
Presidendid liiga tihti Kuldmunal autasusid ei võida. Seekord noppisid praegused ja endised riigipead sootuks kaks auhinda.
Pronksiga naases koju President Kaljulaidi Fondi / Optimist Publicu / Optimist Live’i esitatud töö “Koos tugevamad”, mis pälvis tähelepanu sotsiaal/vastutustundliku kommunikatsiooni kategoorias.
Avaliku sektori kommunikatsioonis triumfeeris Kaitseministeeriumi projekt “Kaitsetahte pusa x Zelensky” ning kuna selleks üheks autoriks on märgitud Ukraina president Volodõmõr Zelenskõi, saab täiesti julgelt öelda, et ta on nüüd Kuldmuna võitja!
KULD! PR-KAMPAANIA / 7.4. Avaliku sektori kommunikatsioon
Ukraina rahva kaitsetahtest ja Zelenskõi ikoonilistest pusadest inspireerituna lõi kaitseministeerium kaitsetahte pusa, mis kingiti Ukraina presidendile. Kandes kaitsetahte pusa ja muutes käigult enda riigikogu kõne muutis Zelenskõi sõna “kaitsetahe” osaks iga eestlase sõnavarast.
Ukrainlased on näidanud tervele maailmale, mida tähendab kõrge kaitsetahe ja milline mõju on sellel agressiooni tõrjumisel. Ukrainlaste vaprus on inspireerinud ka eestlasi ning täna on Eesti ühiskonna kaitsetahe ligi 15% kõrgem kui enne sõja algust.
Nähes kõrge kaitsetahte mõju Ukrainas, loodi kaitseministeeriumis eraldi kaitsetahte arendamise osakond (KAOs). Inspireerituna Zelenskõi ikoonilistest pusades, loodi uuele osakonnale ka oma “Zelenskõi roheline” pusa, mis oli mõeldud parimatele partneritele, kes aitavad Eesti ühiskonna kaitsetahet tõsta.
Kui tuli uudis, et Zelenskõi tuleb hommikul Eestisse, tekkis suitsunurgas esialgselt naljana mõte talle see kinkida ja loota, et äkki paneb ta selle riigikogu ees selga ning rõhutab seeläbi kaitsetahte olulisust ja ühendavat mõju. Esialgne nali muutus üsna kiiresti ideeks ja väljakutseks, mida lahendada öö enne Zelenskõisaabumist.
Paar hilisõhtust sõnumit peaministri bürooga ning sai kokkulepitud, et peaminister kingib pusa Zelenskõile,kuigi seda polnud protokollis ettenähtud, ning räägib juurde, kuidas ukrainlaste vaprus on tõstnud meie endi kaitsetahet ja meie ühiskonda ühendanud. Ühtegi palvet ega sõnumit seda pusa kanda ei esitatud, vaid ainult loodeti, et äkki Zelenskõi ise otsustab seda hiljem riigikogu ees kanda.
Lisaks pusa kandmisele muutis Zelenskõi enda pikalt ettevalmistatud kõne käigupealt, et rõhutada kaitsetahte ja võidutahte ühendavat mõju.
Kandes riigikogu ees eestikeelset pusa, puudutas Zelenskõi pea igat eestlast ning sõnal kaitsetahe on igaühel oma ja väga personaalne tähendus. Kaitsetahe muutus tänu Zelenskõileosaks igapäevasest sõnavarast, teemaks meediaruumis ning tõstatas taas esile küsimuse, kuidas on võimalik riigikaitsesse panustada. Kaitsetahte pusa kandmine, ostmine ja seeläbi ka annetamine eesti veteranidele on vaid väike osa sellest.
Kogu “kampaania” ideest elluviimine toimus vähem kui 15 tunniga. Eelarveks oli täpselt üks 35 eurone omahinnaga soetatud pusa Maratist.
Töö esitaja: Kaitseministeerium – Kaitsetahte arendamise osakond
HÕBE! PR-KAMPAANIA / 7.4. Avaliku sektori kommunikatsioon
Maksu- ja Tolliameti kampaania “Red flags”
Eestil on suur maksuprobleem – jätkuvalt makstakse noortele ümbrikupalka. Selleks, et neid tööga kaasnevatest hüvedest või töötasust ilma jäämisele mõtlema panna, nõustasime noori ja tõime tähelepanu punastele lippudele. Kampaania suurt mõju ilmestas eelmise aasta kohta tehtud maksutahte uuring – noorte hulgas tõusis meediast kui infoallikast saadud maksuteave olulisus pea kaks korda.
Töö esitaja: Meta Advisory
PRONKS! PR-KAMPAANIA / 7.4. Avaliku sektori kommunikatsioon
Elumuutev töö
Eestikeelsele haridusele üleminek Ida-Virumaal on tekitanud olukorra, kus haridustöötajaid lihtsalt ei jätku. Kuigi kvalifikatsiooninõuete täitmisel pakutakse haridustöötajaile ka kõrgemat palka, on Ida-Virumaa paljudele võõras ning nii suurt muutust elus ei kiputa tegema. Läbimõeldud PR-strateegia abil leidis Ida-Virumaa käimasolevasse õppeaastasse ligi 100 uut haridustöötajat.
Esitaja: Sweep