INTERVJUU | Taeva Pesamuna žürii esimees Gert Lee: meie konkursil saavad noored luua täpselt selliseid töid, nagu nad ise tahavad
Kuldmuna pole ainult vanadele kaladele, vaid ka kõigile noortele reklaamihuvilistele. Alla 26-aastastele loodud Taeva Pesamuna konkurss toimub taas ja toimub võimsalt. Esikohatiim sõidab võistlustulle Cannes’i reklaamifestivali noortekonkursile. Žürii esimees, Taeva strateeg Gert Lee, annab põgusas intervjuus nii mõnegi vihje, millele tuleks sel aastal tähelepanu pöörata.
Taeva Pesamuna loogika on sarnane nagu varasematel aastatel: registreerida saab 13. aprillini, 15. aprillil jõuab postkasti briif ning pärast seda on 48 tundi aega, et parimatest parim töö välja võluda.
Miks Taeva Pesamuna konkurssi vaja on? Kuldmunal saavad ju osaleda ka alla 26-aastased.
See on hea küsimus. Ma olen seda varasematel aastatel ka rääkinud, et sotsiaalteemade lahendamine on kommunikatsioonivaldkonna oluline roll ning üldises äritegevuses ei tohiks seda fakti ära unustada. Oleme valinud noored lahendama sotsiaalset ülesannet. See tuleb ka Taeva visioonist, soovime inspireerida brände ja inimesi maailma muutma. See on üks pool.
Teine pool on see, et noortel reklaamitegijatel oleks võimalus end proovile panna ning luua täpselt selliseid ideid ja reklaame, nagu nemad tahavad. Meie siis hindame ja vaatame, kuidas need konkurentidega võrreldes on. See on noorte tegijate võimalus. Tahame, et neil oleks motivatsiooni valdkonnas toimetada ja end proovile panna. Noorte ideed võivad vahepeal jääda loovjuhi taha kinni ning neid muudetakse ja muditakse. Siin saavad nad vormistada ideid täpselt nii nagu nad ise tahavad.
Mullune vöidutöö “Osavad näpud” oli Äripäevas trüki-, digi- ja raadioreklaamina. Katvus oli väga suur. Kas ja kuidas ettevõtte juhtide meelsus sellest kampaaniast muutus, seda me eraldi ei uurinud.
Sel aastal toetab Taeva Pesamuna lisaks Äripäevale ka Postimees, tööd pääsevad laiemale püünele. Võib-olla see natuke reedab ka tulevat briifi: me ei räägi ainult otsustajatega, vaid kogu Eesti elanikkonnaga.
Taevas on Pesamuna toetanud neli aastat. Kas on näha, et selle ajaga on noorte tööd muutunud?
Kui ma võrdlen kaht viimast aastat, siis eelmine aasta oli kindlasti professionaalsem. Tööd olid läbimõeldud ja paremini esitletud. Üle-eelmine aasta oli võib-olla nii, et oli tugev kopi või tugev disain, aga need ei täiendanud üksteist. Vorm polnud päris see. Mullu oli näha päris professionaalseid töid. Eks see näitab, et noorte tase tõuseb.
Tänavu saab võitja sõita Cannes’i reklaamifestivalile ning osaleda sealsel noortekonkursil.
See on päris tore, et koroonajärgsel ajastul saavad päris inimesed päris inimestega kohtuda ja mõtteid vahetada. See võimalus on võitjatel olemas. Pesamuna võiks koosneda kahest inimesest, et keegi ei peaks võidu korral koju jääma, sest Cannes’is võistlevad kahesed tiimid.
Oluline on see, et võitjatiim võistleb Prantsusmaal printreklaami kategoorias. See on Cannes’i reklaamifestivali poolt ette seatud. Seetõttu vaatame, et võidutööl oleks hea printreklaami lahendus. Kui te loote lahendust sellele sotsiaalsele probleemile, millele briif tuleb, siis jälgige ka ise, et teil oleks print tugevasti esindatud. Printreklaami ülesanne on luua sekundeid. Ma rohkem ei kirjeldakski.
Võitjad saavad Cannes’is osa festivalist ning sellega kaasnevast melust. Kõik need rahvusvahelised esinejad ja lektorid – see on reklaamimaailma absoluutne tippsündmus. Cannes pole väga suur linn, aga sel ajal on see rahvast pungil ja seal on väga põnev ja äge.
Taeva Pesamuna žürii koosseis
Juhib Gert Lee (Taevas)
- Aleksei Kuzmin (strateegiline projektijuht, EssenceMediacom)
- Henri Käsper (vanempartner, KPMS)
- Britta Ratas (turundusdirektor, Kaubamaja)
- Sven Luka (loovstrateeg, Imagine/TBWA)
- Kerstin Kessu Raidma (loovjuht, Tabasco)
- Madis Ots (loovjuht, Salama)
Kuidas Taeva Pesamunal osaleda ning Cannes’i pilet lunastada?
- Mine aadressile defol.io/kuldmuna/2023
- Logi sisse ja kliki nupule „Submit your work now“
- Veendu, et e-posti aadress, mis sinu sisselogimisel süsteemile edasi anti, on selline, kuhu kirjad kohale jõuavad. Päises oma nimele klikkides saad vajadusel e-posti aadressi muuta. Õige aadress on oluline, sest sinna saadetakse info lähteülesande kohta.
- Pane oma tööle enda nimi (seda saad hiljem muuta) ja vali kategooriaks „Noortekonkurss“
- Lisa autorina ka oma meeskonnakaaslane, sest tiimis peab olema vähemalt kaks liiget. Enne autoriks lisamist võiks tal defol.io konto tehtud olla.
- Kliki „Submit“. Muid välju sa praegu täitma ei pea.
- Kirja saad end panna 13. aprilli õhtuni
- Jää ootama 15. aprilli. Siis saadetakse sulle meili teel lähteülesanne.
Autor: Siim Kera, TULI