INTERVJUU | Taeva Pesamuna žürii esimees Gert Lee: konkurssi korraldades ei saa me üle ega ümber maailmas toimuvast
Kuldmuna raames korraldatav Pesamuna konkurss on loodud eesmärgiga tuua kokku ja panna proovile noored turundustalendid. Konkursilt ei puudu ka üllatuslik väljakutse moment, sest eelregistreeritud tiimid saavad 15. aprillil briifi, mille lahendamiseks on aega vaid 48 tundi. Seejärel valib žürii välja kolm kõige põnevamat ideed, et tiimid saaksid neid juba lähemalt tutvustada. Žürii esimees ja reklaamiagentuur Taevas strateeg Gert Lee jagab soovitusi, kuidas konkursil edu saavutada.
Kas ja mis saab tänavu aasta olema konkursil teistmoodi?
Meie missioon ja eesmärk on olnud üldjoontes alati sama – mõelda välja üks ülesanne, mis lahendaks mõnd olulist sotsiaalset probleemi. Sel aastal jõuab võidutöö pärisellu Äripäeva abiga. Nagu ikka, siis erineb väljakutse ja tuleb tõdeda, et käimasolevast sõjast ei saa me üle ega ümber ja poliitiline olukord omal moel selle konteksti määrab. Tõenäoliselt poleks praeguses olukorras ka kõige õigem oma tähelepanu pöörata mõne teise sotsiaalse probleemi lahendamisesse.
Meie soov on väärtustada ja viidata sellele, et turunduskommunikatsioonil ja ka kommunikatsioonil laiemalt, on väga suur roll sotsiaalsete teemade lahendamisel. Me tahame anda selle võimaluse noortele tiimidele, et nad saaksid midagi päriselt ka ära teha selles vallas ja head mõtted ei jääks pelgalt ideefaasi. See on võimalus heade mõttekaaslastega 48 tunniks süveneda ühte teemasse ja aktiivse ajurünnaku tulemusel midagi põnevat korda saata. Ma usun, et see on väga äge!
Eelnev kogemus pole vajalik, kuid mida peaks tiimi kokku pannes siiski silmas pidama?
Tiimi planeerides tasub lähtuda sellest, et tiim oleks sünkroonis ja igal tiimiliikmel oleks konkreetne roll. Kuna aega on vähe ja 48 tundi on lühike ajaaken, on see väga oluline. Palju on olnud selliseid viie kuni kuue liikmelisi tiime, kuid ma usun, et võib-olla on sellised parimat tiimid just kahe – kuni kolmepealised. Seal võiks olla keegi, kes on osav sõnasepp, keegi kes ideestab ja samuti keegi, kes valdab hästi visuaali. Vahel tuleb ette ka seda, et tiimis on väga osav copywriter ja kontseptsioon on tugev, kuid jäädakse hätta idee visuaalse vormistamisega.
Muidugi on ka oluline, et tiimiliikmete vahel poleks ebakõlasid, sest selle napi aja jooksul tuleb see töö siiski valmis vormistada ja žüriile arusaadavaks teha. Sellest ajast tasub võtta maksimum ja ehk nõnda on see kõige tõhusam. Loomulikult on võitjate tiimil aega oma tööde lõplikuks viimistlemiseks ja vormistamiseks, enne kui nad meediasse jõuavad, et selle pärast ei tasu muretseda.
Mida sa soovitaks noortele veel, lisaks läbimõeldud tiimi planeerimisele?
Väga oluline on selgelt sõnastatud konkreetne reklaamiidee ja võtmevisuaal. Ei saa öelda, et tehtaks palju vigu, aga tuleb ikka ette seda, et tööst kumab läbi see, et on jõutud justkui poolele teele või pole suudetud oma mõtteid päris puhtaks mõelda. Kuna me soovime võidutöö tuua ikka pärisellu, siis tasub läbi mõelda, et kas see idee on teostatav, kuidas see praktikas toimida võiks ja kas see vastab kehtivale reklaamiseadusele. Need on tähelepanekud, mida ma ehk noortele meelde tuletaks.
Kuhu on jõudnud läinud aasta võidutöö?
Tervikuna läks võidutööl väga hästi. „Teeme pai“ kampaania puhul oli tegu kodanikualgatusega ja see oli hea näide sellest, kuidas kodanikualgatusest võib saada midagi väga suurt, kui kõik sinna panustavad. Proovime ka sel aastal sarnaselt toimida, otsides väljakutset, millele reaalseid lahendusi pakkuda.
Millist tähendust omab Pesamuna konkurss Taeva jaoks?
Me usume, et kommunikatsioonil on oluline roll maailma paremaks muutmisel ja me tahame anda selleks noortele väljundi. Eks reklaam ole muidugi ühelt poolt meie jaoks töö ja me loome n-ö kellegi poolt kinni makstud sõnumeid, aga teiselt poolt on meil kõigil võimalik panustada sellesse, et maailm oleks parem paik. See võiks olla lõppkokkuvõttes kõigil agentuuridel missiooniks, et kuidas me saaksime enda ümber head teha. Heategevusel on väga suur vastutus ja tuleb palju mõelda, et kuidas see tegelikult maailma mõjutab.
Kuidas on välja valitud tänavu aasta žüriiliikmed ja kes nende sekka kuuluvad?
Nagu ka muidu, siis oleme ka see aasta toonud kokku juhid suurettevõtetest ning loov- , meedia- ja PR-agentuuridest.
Priit Jõgi – Äripäeva reklaamiosakonna juht
Lauri Tikerpe – Reklaamiagentuur Optimist Creative loovjuht
Tiina Hiob – Reklaamiekspert ja Tallinna Ülikooli reklaamiteooria lektor
Ave-Stina Udam – Paulig grupi Baltikumi jaesuuna ja Santa Maria turundusjuht
Olga Peresild – MediaCom Estonia tegevjuht
Vladimir Pavlov – Loovagentuuri Protein partner ja tegevjuht
Helin Vaher – Agenda PR asutaja
Millised on tänavu auhinnad?
Sel aastal ootab võidumeeskonda ees 2000-eurone haridusstipendium, mis on kasutamiseks 2022. aasta jooksul. Kui Pesamuna konkursi võit annab tuule tiibadesse, siis stipendium aitab lihvida oma oskusi, et valdkonnas veelgi suuremaid tegusid korda saata.
Autor: Joanna Juuse, Dalton
Toimetas: Kärt Tomp, TULI