INTERVJUU | Taeva Pesamuna žürii juhid: see konkurss on paljudele tõehetk
Taeva Pesamuna konkurss toob kokku turundusmaastiku tulevikutegijad. Registreerunud tiimid saavad 8. märtsil briifi, mille lahendamiseks on aega vaid 48 tundi. Tänavu on võistluse žüriil kaks juhti: Taevas Ogilvy strateeg Toomas Järvet ja sotsiaalmeedia spetsialist Hanna-Maria Mets. Intervjuus räägivad nad, mis on konkursi eesmärk ja milliste väljakutsetega noored silmitsi seisavad.

Mis te arvate, miks on Taeva Pesamuna konkurssi vaja? Mida osaleja sellest saab?
Hanna: Mäletan, et ülikooliajal janunesin tihti millegi praktilise järele. Õppejõudude jutt on ju väga arukas ja vajalik, aga andke midagi, mille kallal saaksin päriselt oma hambaid ragistada. Taeva Pesamuna on ideaalne väljund, et end maksimaalselt proovile panna. Sul on sinu peanupp, ühe-kahe tiimiliikme mõtted, briif ja 48 tundi. Anname nüüd hagu!
Toomas: Eks see on paljudele n-ö tõehetk. Muidu ollakse küll kõvad reklaamikriitikud ja nooruse uljuses arvatakse, et teeks ise kindlalt paremini, aga kui päris ülesanne kätte antakse ning selle lahendamiseks on vaid piiratud aeg, võib see paljudele olla alandlikkuse õppimise moment.
Kui vaadata agentuuri poolelt, siis loomulikult jälgivad agentuuride skaudid kullipilgul Pesamuna tulemusi, et panna kõige teravamatele pliiatsitele esimesena silm peale. Seega on see noorele, kes näeb enda tulevikku agentuuris, hea platvorm, millel silma paista.
Kui loovad on noored?
Hanna: Minu meelest on tänapäeva noored väga loovad ja julged ennast väljendama. Olen väga elevil, et näha, kuidas noored selle aasta teemat lahendavad.
Toomas: Varasemad pesamunad on meid loomingulisuse mõttes väga positiivselt üllatanud. Minu meelest on väga piinlikke momente vähe olnud. Ma julgustaksin noori ülesannet lahendades ennast mugavustsoonist välja viima. Me ei oota žüriis turvalisust ja Harju keskmist. Just hiljuti lugesin ühe rahvusvahelise loovjuhi kommentaari, et hea idee peab sind ennast esmalt veidike ebamugavalt tundma panema.
Mis on suurim väljakutse, millega tänapäeva noored silmitsi seisavad?
Hanna: Üldine ärevuse foon eksisteerib praegu kindlasti kõikides vanusegruppides, mitte ainult noorte seas. Teate küll seda meemi, kus koer istub toolil, tema ümber on leegid, ja koer ütleb sunnitud naeratusega: “This is fine”. See kirjeldab hästi tänapäeva olukorda. Pidev info, mis erinevatest meediakanalitest sisse voolab, ei anna ka hetkel eriti põhjust suunurki kergitada.
Enam ei võitle noor vaid ainult enda sisemiste vaimse tervise deemonitega, vaid mureallikaid tuleb pidevalt väljastpoolt juurde. Paljud põgenevad sotsiaalmeediasse, et hirmude eest peitu pugeda ja selles pidevas suminas aju vaigistada. Ekraanidelt ei vaata meile vastu ainult kassivideod, vaid needsamad globaalsed mured. Kuidas tulla tagasi reaalsesse maailma? Siia hetke? Kuidas säilitada tasakaal ja leida kindlustunne keset seda kaootilist infotulva?
See ongi noorte suurim väljakutse – kuidas toime tulla mitte ainult oma sisemise maailmaga, vaid ka välise, pidevalt muutuva ja tihti ärevust tekitava reaalsusega.
Toomas: Usaldan siin väga palju Hannat ja tema tunnetust n-ö otse põllult. Seepärast veamegi sel aastal Pesamuna koos.
Kindlasti on tänapäeva noorel keeruline tööturul oma kohta leida. Arvestades AI arengul põhinevaid muutusi, on oht, et traditsiooniline haridussüsteem ei ole nii paindlik ega pruugi seetõttu anda kiiresti muutuvas olukorras piisavalt praktilisi oskusi.
Miks Taevas on otsustanud nii mitu aastat juba konkurssi toetada? Mis on selle eesmärk?
Toomas: Naljatades võib öelda, et käesoleva aasta auhinnad on nii head, et jääb mulje nagu oleks tegu suurema juubeliga. Otsustasime vahetada tugevalt ülehinnastatud Cannes’i konkursi mitmel erineval rahvusvahelisel loovüritusel osalemise vastu. Nii ongi meil esimest korda kolm auhinda, lisaks veel eriauhind õppivatele noortele.
Miks me seda juba nii mitu aastat teeme? Kindlasti on suur roll meie missioonitundel. Tahame anda noortele võimaluse ennast motiveerivate auhindade saatel proovile panna ja reklaamimaailmas näidata.
Kuna teemad, mille kallal pesamunakad ajusid ragistama hakkavad, on alati sotsiaalsed ja väljundid avalikkuse ette jõudmiseks päriselt olemas, siis on see üks viis, kuidas saame agentuurina esile tuua ühiskonna olulisi murekohti ning aidata neile lahendusi leida.
Tänavu antakse välja kolm auhinda: Taeva Pesamuna 2025 I, II ja III koht ning eriauhind.
I koht
- OFFF Barcelona festivali piletid tervele tiimile koos lendude ja majutusega. Festival toimub 8.-10. mail 2025 Hispaanias Barcelonas.
- Kolm OFFF Barcelona workshop’i.
- Making Sense 2025 konverentsi piletid tervele tiimile.
- Kutse Kuldmuna 2025 auhinnapeole.
- Võidutöö avaldatakse erinevatel meediapindadel.
II koht
- Golden Drum festivali piletid tervele tiimile koos lendude ja majutusega. Festival toimub oktoobris 2025 Sloveenias Portorožis.
- Osalemine Young Drummers noortevõistlusel 2025.
- Making Sense 2025 konverentsi piletid tervele tiimile.
III koht
- Making Sense 2025 konverentsi piletid tervele tiimile.
- Kolm vabalt valitud TULI korraldatud workshop’i tervele tiimile (2025–2026).
Õppivate noorte eriauhind
- Making Sense 2025 konverentsi piletid tervele tiimile.
Taeva Pesamuna konkursil tuleb briifi põhjal luua kampaania. Osalemine on tasuta ning oodatud on kõik kuni 30-aastased (k.a) reklaamitudengid ja -huvilised. Varasemalt oli vanusepiiriks 26 aastat.
Kampa võib võtta oma kolleegid, sõbrad, kursusekaaslased või täiesti võõrad, kuid tiimis ei tohi olla rohkem kui kolm inimest. Üksi konkursil osaleda ei saa.
Registreerimine lõpeb 6. märtsil kell 23.59. Lähteülesanne saadetakse tiimidele 8. märtsil kell 10 meili teel ning pärast seda on 48 tundi aega, et leida parim lahendus!
Autor: Kärt Tomp, TULI